Categories
Influencer bureau

ONGEVEER 3/4 VAN DE INFLUENCER MARKETING CAMPAGNES WORDEN BINNENHUIS UITGEVOERD

Er is weinig verandering in deze statistiek vergeleken met vorig jaar. COVID heeft hier duidelijk niet veel impact gehad. 77% van onze enquĂȘte-respondenten beweerde dat ze hun influencer-campagnes intern voerden, terwijl de overige 23% ervoor koos om bureaus of managed services te gebruiken voor hun influencer-marketing.

In het verleden vonden bedrijven influencermarketing een uitdaging omdat ze de tools ontbraken om het proces te vergemakkelijken – organische influencermarketing kan erg wisselvallig zijn, waardoor het frustrerend is voor merken die hun doelen proberen te bereiken. Veel bedrijven gebruiken nu echter tools (of ze nu in huis zijn of van derden) om het proces te vergemakkelijken. Ze gebruiken bijvoorbeeld platforms als Upfluence om geschikte influencers te ontdekken.

Sommige merken geven er de voorkeur aan om bureaus te gebruiken bij het werken met micro- en nano-influencers, omdat de bureaus meer ervaring hebben met het werken met influencers op grote schaal. Ook maken grotere bedrijven gebruik van bureaus voor al hun marketing, inclusief influencer-marketing.

influencer agency

https://www.nextchapter.agency/